SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W BIZNESIE

Każdy z nas komunikuje się, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Codziennie informujemy, wyjaśniamy, motywujemy, pytamy, negocjujemy. Porozumienie jest kluczem do budowania relacji i osiągania celów. Jednak dlaczego tak często mamy wrażenie, że ludzie nas nie rozumieją? Dlaczego pomimo jasnych wytycznych pracownicy wciąż mijają się z celem? Dlaczego potakują, a robią coś innego?

Komunikacja ma wiele wymiarów. Ta niewerbalna istnieje ponad milion lat. Jest znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym Plejstocenie (epoce lodowcowej) ok. 40.000 lat temu. Pierwotna forma komunikacji jest jedynym środkiem porozumiewania się zwierząt, które za pomocą mimiki, postaw, gestów itp. dobierają sobie partnerów, ustalają hierarchię dominacji i współpracują w grupach. Psycholog Ray Birdwhistell udowodnił, że co najmniej 65% informacji pochodzi z ekspresji niewerbalnej.

Szkolenie pokazuje jak odkodowywać mowę ciała i świadomie wysyłać pożądane komunikaty werbalne i niewerbalne. Prezentuje najważniejsze techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej. Uczy jak rozmawiać, by być zrozumianym i osiągać ponadprzeciętne wyniki. Pokazuje siłę słów i moc właściwych pytań. Odkrywa język sukcesu i kolory komunikacji. Prezentuje różne style komunikacji i uczy jak się nimi posługiwać. Szkolenie uczy jak mówić, żeby ludzie słuchali i jak słuchać, żeby ludzie mówili. Podnosi skuteczność i sprawia, że ludzie komunikują się ze zrozumieniem i z radością wykonują powierzone im zadania.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Zwiększenie skuteczności komunikacyjnej w relacjach i kontaktach biznesowych.
  • Poznanie zasad rozwijających umiejętności efektywnego komunikowania.
  • Uświadomienie sobie własnego stylu komunikowania.
  • Wyeliminowanie podstawowych błędów w komunikacji biznesowej.
  • Dbanie o poprawną komunikację w zespole i w firmie.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Komunikacja jako najważniejszy element relacji:
    • Autoprezentacja jako komunikacja.
    • Świadome budowanie pożądanego wizerunku.
    • Reguły efektywnej komunikacji.
    • Sposoby percepcji rzeczywistości – Okno Johari.
    • 7 grzechów głównych komunikacji.
  2. Komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych:
    • Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych rozmówcy.
    • Proksemika, czyli dystanse personalne.
    • Odkodowanie znaczenie poszczególnych gestów.
  3. Zabójcy komunikacji:
    • Toksyny komunikacyjne.
    • Sposoby ich eliminowania.
  4. Rodzaje komunikacji a cechy osobowościowe:
    • System V+A+K.
    • Style komunikacji.
    • Autodiagnoza.
  5. Aktywne słuchanie jako narzędzie usprawniające efektywną komunikację:
    • Siła i moc parafrazy.
    • Dopytywanie kontra domysły.
    • Zasada 3 sekund.
    • Rola lustra w komunikacji.
  6. Kolory w komunikacji wg Schultza von Thum:
    • Niebieski – rzeczowe informacje.
    • Zielony – własne doświadczenia.
    • Żółty – relacje.
    • Czerwony – apel.
  7. Rola pytań podczas spotkań biznesowych i nie tylko:
    • ​​Dlaczego warto zadawać pytania.
    • Pytania zmieniające sposób myślenia i perspektywę widzenia.
    • Pytania zachęcające do działania.
  8. Skuteczne techniki przekonywania, argumentacji i perswazji:
    • Sposób argumentacji a cechy osobowe rozmówcy.
    • Argumentowanie językiem korzyści.
    • Podstawowe techniki perswazji.

NARZĘDZIA

Szkolenie ma charakter warsztatowy, w którym trener kładzie nacisk na praktykę. Oznacza to, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
Narzędzia wykorzystywane w trakcie szkolenia to: mini wykład, ćwiczenia indywidualne i grupowe, scenki, inscenizacje, koncepcyjna praca w grupach, dyskusja moderowana, case study, symulacje, burze mózgów oraz poszkoleniowe zadania rozwojowe.

CZAS TRWANIA

1 dzień – 8 godzin

CERTYFIKATY I MATERIAŁY

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat oraz materiały dydaktyczne w formie papierowej.

W A Ż N E !

Program przedmiotowego szkolenia to tylko nasza propozycja. Gdy poznamy Twoje oczekiwania, dopasujemy program szkolenia do potrzeb Twoich i Twojej firmy.

logo_retina_white

© Wyzszypoziom.pl.
Code with by makyo.pl