Każdy z nas komunikuje się, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Codziennie informujemy, wyjaśniamy, motywujemy, pytamy, negocjujemy. Porozumienie jest kluczem do budowania relacji i osiągania celów. Jednak dlaczego tak często mamy wrażenie, że ludzie nas nie rozumieją? Dlaczego pomimo jasnych wytycznych pracownicy wciąż mijają się z celem? Dlaczego potakują, a robią coś innego?
Komunikacja ma wiele wymiarów. Ta niewerbalna istnieje ponad milion lat. Jest znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym Plejstocenie (epoce lodowcowej) ok. 40.000 lat temu. Pierwotna forma komunikacji jest jedynym środkiem porozumiewania się zwierząt, które za pomocą mimiki, postaw, gestów itp. dobierają sobie partnerów, ustalają hierarchię dominacji i współpracują w grupach. Psycholog Ray Birdwhistell udowodnił, że co najmniej 65% informacji pochodzi z ekspresji niewerbalnej.
Szkolenie pokazuje jak odkodowywać mowę ciała i świadomie wysyłać pożądane komunikaty werbalne i niewerbalne. Prezentuje najważniejsze techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej. Uczy jak rozmawiać, by być zrozumianym i osiągać ponadprzeciętne wyniki. Pokazuje siłę słów i moc właściwych pytań. Odkrywa język sukcesu i kolory komunikacji. Prezentuje różne style komunikacji i uczy jak się nimi posługiwać. Szkolenie uczy jak mówić, żeby ludzie słuchali i jak słuchać, żeby ludzie mówili. Podnosi skuteczność i sprawia, że ludzie komunikują się ze zrozumieniem i z radością wykonują powierzone im zadania.
CELE SZKOLENIA:
- Zwiększenie skuteczności komunikacyjnej w relacjach i kontaktach biznesowych.
- Poznanie zasad rozwijających umiejętności efektywnego komunikowania.
- Uświadomienie sobie własnego stylu komunikowania.
- Wyeliminowanie podstawowych błędów w komunikacji biznesowej.
- Dbanie o poprawną komunikację w zespole i w firmie.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1
Moduł I – KOMUNIKACJA TRANSFORMUJĄCA JAKO NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT RELACJI Z KLIENTEM
- Autoprezentacja jako komunikacja.
- Świadome budowanie pożądanego wizerunku.
- Reguły i korzyści komunikacji transformującej.
- Sposoby percepcji rzeczywistości – Okno Johari.
- 7 grzechów głównych komunikacji.
Moduł II – NEUROPERSWAZJA – WŁAŚCIWOŚCI I FUNKCJE
- Model świadomego postrzegania i przetwarzania świata.
- Przekaz podprogowy i kodowanie informacji w podświadomości.
- Rola świadomości i samoświadomości w komunikacji.
Moduł III – WYWIERANIE WPŁYWU NA KLIENTA PODCZAS PROCESU SPRZEDAŻY
- Rapport czyli dopasowanie do klienta.
- Mowa ciała a skuteczna komunikacja.
- Co mówią oczy.
- Proksemika, czyli dystanse personalne.
- Odkodowanie znaczenie poszczególnych gestów klienta.
- Podstawowe techniki perswazji.
Moduł VI – AKTYWNE SŁUCHANIE JAKO NARZĘDZIE USPRAWNIAJĄCE EFEKTYWNĄ KOMUNIKACJĘ TRANSFORMUJĄCĄ
- Siła pytań i moc parafrazy.
- Dopytywanie kontra domysły.
- Zasada 3 sekund.
- Rola lustra w komunikacji.
- Argumentowanie językiem korzyści.
Moduł V – KOLORY W KOMUNIKACJI WG SCHULTZA VON THUM
- Niebieski – rzeczowe informacje.
- Zielony – własne doświadczenia.
- Żółty – relacje.
- Czerwony – apel.
Moduł VI – ZABÓJCY KOMUNIKACJI
- Toksyny komunikacyjne.
- Sposoby ich eliminowania.
Moduł VII – GRA TERENOWA ZAGŁADA ŚWIATA (OPCJA)
W trakcie gry uczestnicy używając komunikacji werbalnej i niewerbalnej muszą zmierzyć się z różnorodnymi zadaniami. Efekty wypracowane w świecie gry automatycznie przełożą się na większą efektywność uczestników w rzeczywistości.
Dzień 2
Moduł VIII – TWIERDZA POZNAŃ
Narzędzie certyfikowane – sprawdzające umiejętności uczestników między innymi pod kątem oceny sytuacji, komunikacji, wywierania wpływu i negocjowania.
Moduł IX – RODZAJE KOMUNIKACJI A CECHY OSOBOWOŚCIOWE
- System V+A+K.
- Style komunikacji.
- Autodiagnoza.
- Sposób argumentacji a cechy osobowe rozmówcy.
Moduł X – PODSUMOWANIE
NARZĘDZIA
Szkolenie ma charakter warsztatowy, w którym trener kładzie nacisk na praktykę. Oznacza to, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
Narzędzia wykorzystywane w trakcie szkolenia to: mini wykład, ćwiczenia indywidualne i grupowe, scenki, inscenizacje, koncepcyjna praca w grupach, dyskusja moderowana, case study, symulacje, burze mózgów oraz poszkoleniowe zadania rozwojowe.
CZAS TRWANIA
1 dzień – 8 godzin
CERTYFIKATY I MATERIAŁY
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat oraz materiały dydaktyczne w formie papierowej.
W A Ż N E !
Program przedmiotowego szkolenia to tylko nasza propozycja. Gdy poznamy Twoje oczekiwania, dopasujemy program szkolenia do potrzeb Twoich i Twojej firmy.